info@toppik.cz
+421 905 607 111
0 items - 0.00

Your shopping cart is empty

Why not add some items in our Shop

Způsobuje stres padání vlasů?

by Toppik.sk
in Blog
Comments are off for this post.

stres a padání vlasů

Odpověď? ANO. Při stresu, jak sami víme, máme chuť si vytrhat vlasy. Bohužel někdy to ani nemusíme dělat a vlasy „se vytrhnou samy“. Existují tři typy stresových případů, které jdou ruku v ruce, nebo bychom mohli říct, „hlavou v ruce“ s vypadáváním vlasů..

Telogenní výpar:

Emocionální nebo fyzický stres může způsobit to, že vlasové folikuly předčasně opouští svou růstovou fázi vlasů – anagen, a nutí je do klidové fáze – telogen. Existuje mnoho věcí, které mohou zvýšit množství stresu v našem životě. Naše zaměstnání, boj o povýšení, fyzická zátěž, těhotenství, termíny a plánování velké události, léčení, ztráta někoho blízkého. Seznam by mohl pokračovat dál a dál. Snažíme se se vším vyrovnat, ale někdy je toho až příliš mnoho. Stres pociťujeme zejména zevnitř, avšak v mnoha případech se odráží i na našem zevnějšku. Když jsou naše vlasy v klidové fázi, začnou vypadávat.

Trichotillomania:

Jedná se o poruchu, o které budeme blíže mluvit v příštím článku. Jedná se o silné nutkání vytáhnout své vlasy z mnoha různých důvodů. Kvůli tomuto konkrétnímu článku o stresu se pojďme zaměřit na ty, které mají tuto poruchu v důsledku stresu a úzkosti. Jde o poruchu impulzivního ovládání. Prochází-li ti, kteří touto poruchou trpí, vědomě nebo nevědomě stresovým obdobím, začnou si své vlasy instinktivně vytrhávat.

Alopecia areata:

Jedná se o autoimunitní onemocnění, což znamená, že imunitní systém útočí sám proti sobě a v tomto případě napadá vlasové folikuly. Výsledkem je padání vlasů v menších oblastech (areata), ale v některých případech vlasy vypadávají ve větších množstvích. Příčina může být v genetické výbavě. Mnoho lidí zažilo takový stres, že se nemoc jménem alopecie areata objevila.

10 způsobů, jak se zbavit stresu

Existuje bezpočet způsobů, jak se zbavit stresu. Některé jsou jednoduché a nevyžadují jenom pár vteřin vašeho času, jiné způsoby jsou jen o něco zdlouhavější. Pokud jste se setkali s vypadáváním vlasů a máte pocit, že by důvodem mohl být právě stres, doporučujeme věnovat pár minut následujícím informacím.

  1. Nadechněte seVydechněte. Když jste najednou pod tlakem, první krok ke zklidnění je 10 pomalých hlubokých nádechů a výdechů.
  2. H2O. Voda má mnoho výhod. Pijte osm 2dcl sklenic vody každý den a vyplavte toxiny z vašeho těla. Kromě přínosu pro vaše tělo a vlasy také hydratujete svou pokožku pokožku.
  3. Poctivost je nejlepší politika. Někdy stačí být upřímný sám k sobě nebo k ostatním. Co si opravdu myslíte? Co máte na srdci a chcete říct? Děláte to proto, že je to váš názor nebo vám někdo vštěpil své představy, myšlenky, názory? I malá neupřímnost vás bude vnitřně pronásledovat, i když nebudete zpočátku vědět, proč se vnitřně cítíte špatně.
  4. Přemýšlejte, než začnete mluvit. Stres nebo úzkost může vést k iracionálním situacím. Udělejte krok zpět, zhodnoťte situaci, pak se přesuňte dopředu.
  5. Seznam úkolů. Napište si na papír roli po roli kterou máte dnes vykonat. Začněte si vše psát, takže budete mít pocit organizace a poznáte své priority. Odlehčí to vaši mysli a budete vnitřně spokojený, že jste na nic nezapomněli a postupně splníte všechny úkoly či plány.
  6. Smějte se. Ano, berte situace vážně, ale neberte život příliš vážně. Problémy budou existovat vždy, nečekané situace se jednoduše objeví. Místo tahání vlasů se pokuste podívat na situaci s nadhledem. Přemýšlejte o všech těch věcech, které vám způsobily stres za posledních 5 let. Pravděpodobně si nevzpomenete ani na polovinu z nich, takže opravdu není potřebné trávit tolik času s těmi novými problémy, protože si na pravděpodobně opět nevzpomenete.
  7. Odměňte se jednou za čas. Pokud je to jen samá práce a žádná hra, je to opravdu ve váš prospěch? Vyčleňte si alespoň hodinu denně pro sebe a věnujte se svému koníčku či relaxu.
  8. Spánek. Všichni víme, jaký je důležitý, ale kolik z nás dostatečně spí? Tyto hodiny samoty jsou někdy jediný možný útěk odpoutat se od všeho ostatního. Spánek nám dá možnost fungovat, dodá novou energii na další den. Běžte si dát „šlofíka“ 🙂
  9. Nepotlačujte své emoce. Pokud jste smutní, je v pořádku jednou za čas plakat. Pokud jste frustrovaní, dostaňte to ven, jděte si zaběhat, navštivte fitness. Pokud jste ve strachu nebo úzkosti, s promluvte si s někým.
  10. Buďte rádi za to, co máte. Jsme poháněni k věcem které potřebujeme a chceme. Pokud máme vše, co jsme chtěli, proč se stresovat? Nezapomeňte ocenit to, co máte a co vám dělá radost.
  11. Změňte svůj vzhled. Nebojte se změny. Každý z nás pocítil ten pocit, když se sám sobě nelíbil, ať už jsou to naše křivky, šaty, nebo vlasy. Pokud vás trápí řídké vlasy, určitě vyzkoušejte Toppik a získejte tak opět pohodu a radost z vašeho zevnějšku. Udělejte něco pro sebe a začněte se změnou zevnějšku ať už správnou dietou, změnou účesu nebo cvičením a uvidíte, že se vytoužené ovoce dozraje a projeví se i na vaší psychice. Buďte hlavně se sebou spokojeni takoví, jací jste.

Nelze se vždy zbavit všeho stresu, ale můžeme ho alespoň snížit. Toto je váš život, užijte si to!

 

Share this article

Comments are closed.