info@toppik.cz
+421 905 607 111
0 items - 0.00

Your shopping cart is empty

Why not add some items in our Shop

Vitamíny proti padání vlasů

by Toppik.sk
in Blog
Comments are off for this post.

Vitamíny proti padání vlasů

Vypadávání vlasů může mít spoustu příčin, počínaje genetickými, které jsou již poměrně známé, nicméně mnohdy se jedná o špatnou životosprávu a nevyváženou stravu. Kouření nebo nadměrná konzumace alkoholu rozhodně nepřispívají k větší hustotě vlasového porostu, právě naopak – ochuzují naše tělo o nezbytné minerály, stopové prvky a samozřejmě i vitamíny, které jsou potřebné pro správný růst vlasů.

Naštěstí se tyto vitamíny dají průběžně doplňovat nejenom v podobě výživových suplementů, ale také prostřednictvím vlastních výpěstků na zahrádce, správně připravené a maximálně vyvážené stravy. Vynikající je zaměřit se na co největší obsah BIO složek, které jsou díky metodě pěstování a konzervace mnohem bohatší na vitamíny, které mohou pomoct i proti padání vlasů.

I v 21. století jsou ovoce a zelenina pořád těmi nejlepšími zdroji mnoha vitamínů, zvláště pak vitamínu C, který je jedním z těch, které obohacují vlasové kořínky a dodávají struktuře vlasu lepší pevnost i lesk. Hlavní skupinou vitamínů proti padání vlasů však jsou vitamíny B.

Vitamín B2- Riboflavin

V náročném boji proti padání vlasů u žen i mužů, je nejlepším pomocníkem vitamín B2, který se nazývá též Riboflavin. Je to látka, která dokáže komplexně upravovat celkovou kondici organismu, imunitu a metabolismus. Jedná se o žlutooranžové přírodní barvivo, slabě rozpustné ve vodě, které je obsaženo především v těchto potravinách:

  • Kvasnice
  • Mléčné výrobky
  • Vejce
  • Masa: vepřové, hovězí
  • Ryby
  • Kakao
  • Ořechy

Označení Riboflavinu na produktech je E 101. Vitamín B2 je vyplavován močí, proto se jím nelze předávkovat. Pravidelné doplňování tohoto vitamínu je nezbytné, abychom nezhoršili kvalitu nejenom svých vlasů, ale také kůže. Nedostatek Riboflavinu se projevuje také snížením imunity organismu, což vede k dalším nepříjemnostem, kterým se lze snadno pravidelným doplňováním tohoto vitaminu vyvarovat.

Kyselina pantothenová- Vitamín B5

Tento vitamín rovněž pomáhá proti padání vlasů. Je dobře rozpustný ve vodě, což znamená, že ho tělo dokáže velice dobře vstřebat. Kyselina pantothenová, neboli vitamín B5, je obsažen v mnoha potravinách, ať už živočišného nebo rostlinného původu. Můžeme si uvést například:

  • Celozrnné pečivo
  • Maso a vnitřnosti
  • Luštěniny

Vitamín B5 zvyšuje nejen kvalitu vlasů, ale také nehtů a pokožky. Jeho nedostatek se projevuje především zhoršenou kvalitou kůže. V případě dlouhodobé absence vitamínu B5 ve stravě a těle může toto vést také k extrémům, jako je například neplodnost.

B6- Pyridoxin

Pyrodixin se účastní metabolismu aminokyselin a cukrů, což ho dělá velice důležitým vitamínem. Tento vitamín také řadíme do skupiny vitamíny proti padání vlasů. Nejznámějšími potravinovými zdroji jsou:

  • Vepřové maso
  • Ryby- především makrely
  • Vejce
  • Kvasnice
  • Brambory
  • Zelenina- Zelí, Kapusta, Špenát
  • Ovoce- Avokádo

Vitamínové koncentráty

Muži se s padáním vlasů dokážou smířit ve většině případů mnohem lépe než ženy. Dokonce i ze sociologického hlediska se tento nedostatek u mužů mnohem více toleruje. Ať už jde o kterékoliv pohlaví, vypadávání vlasů je nejenom nepříjemností, ale mnohdy stresující a omezující záležitostí, se kterou se musíme vypořádat. Vitamínové koncentráty, které obsahují vyvážený poměr vitamínů C a B, napomáhají prevenci, a v některých případech dokážou také zastavit vypadávání vlasů. Uveďme si alespoň několik z těchto šikovných pomocníků:

  • B-Komplex
  • Clorella
  • Gynex

Proč se zajímat o vitamíny proti padání vlasů?

Nebudeme si nalhávat – žijeme ve společnosti, ve které je vypadávání vlasů nepříjemným „handicapem“. Vitamíny proti padání vlasů vám dokáží s tímto problémem pomoct. Zkuste žít zdravěji, doplňujte do svého těla ty správné vitamíny a budete mít nejen krásně husté vlasy, ale váš život bude celkově kvalitnější. Vitamíny B a C jsou nezbytnou prevencí ztráty vlasů, proto také dbejte na jejich dostatečný obsah v potravinách vašich dětí.

Share this article